Laste vanus: 4,5 – 5 aastat.
Lõimitud tegevused: keel ja kõne, matemaatika, eesti keel kui teine keel.
Eesmärgid:
- laps teab nädalapäevi ja nende järjestust;
- laps nimetab, mis nädalapäev on täna, mis päev oli eile, mis päev on homme;
- laps oskab programmeerida Bee-Boti, et jõuda õige nädalapäevani.
Eelnev töö: „Jussikese seitse sõpra“ muinasjutu ning salmi „Tervitame“ lugemine.
Õppevahendid: Bee-Bot, matt „Nädalapäevad“, numbrid 1-7ni, muinasjutu pildid.
Õppetegevuse käik.
Sissejuhatus: Tervitus. Lapsed ümber jutustavad piltide abil muinasjuttu ning kordavad nädalapäevi.
Põhiosa:
Ülesanne: nimetada, mis nädalapäev on täna, mis päev oli eile, mis päev on homme.
Õpetaja küsib lapselt, mis päev täna on? Laps vastab.
-Täna on... Lapsed kordavad täislausega koos.
Siis laps loendab, mitu sammu peab mesilane tegema, et jõuda nädalapäevani. Laps programmeerib Bee-Boti.
Seejärel tegevuse algoritm korratakse küsimustega „Mis päev oli eile?“, „Mis päev on homme?“.
Ülesanne: nimetada nädalapäevi ning järjestada neid numbritena. Programmeerida robotit, et jõuda õige nädalapäevani.
Õpetaja palub lastel nimetada nädalapäevi ning järjestada neid numbritena 1-7ni. Lapsed nimetavad päevi ja panevad numbreid matile.
Mänguline hetk. Lapsed jutustavad salmi nädalapäevadest.
Seejärel õpetaja pakub lastele mänge „Vali kaart – leia päev!“ Laps võtab õpetajalt numbri kaarti ja nimetab, millesele päevale see vastab. Laps paneb matile kaarti nädalapäeva juurde ning programmeerib Bee-Boti, et jõuda nädalapäevani.
Lõpposa:
Õpetaja pakub lastel tänada mesilast Bee-Boti abi eest ning kutsuda teda jääle lasteaeda külla. Lapsed ütlevad koos: „Aitäh! Ootame sind!“ Õpetaja tänab lapsi õppetegevuse eest.