Bee-Bot ja puud

5 rühm

Õppe-kasvatus tegevus teemal “Sügis. Puule külla”
õpetaja Svetlana Ennukson.
Lapsed vanuse 4-5 aastat
 
Eesmärgid:
Lapsed kinnitavad oma teadmised sügise tunnustest ja sügise nähtusest; laiendavad silmaringi elavast ja mitte elavast loodusest: miks lehed lähevad kollaseks ja langevad. Õppivad põhjust ja teadmist. Kinnitavad teadmisi erinevatest puudest, oskavad liigitada ja leida õige puu.
Lapsed õpivad programmeerima mesilase Bee-Bot.
 
Materjalid ja seadmed: Bee-Bot, mänguasi”Mesilane”, temaatiline vaip”Sügis”, korv sügise lehtedega, kaardid  puude piltidega ja puude lehtedega, pildid lehe äärisega mini-roboti jaoks.
 
Eeltöö
Looduse jälgimine, ilma jälgimine, hooaja muutumine jalutuskäigul, kirjanduse lugemine sügisest ja puudest; raamatute vaatamine, illustratsioonid erinevatest hooajast, luuletuse õppimine, mängud Beebotiga (vaip “Seenele”).
 
Tegevuse käik
 
 
- Kuulake väike jutustus ja öelge millisest hooajast on jutt. “Lehed puudel lähevad kollaseks, punaseks, langevad. Taevas kaetud tihti pilvedega, sajab vihma. Päikesepaistelisi päevi on vähe, läheb jahedaks. Inimesed riietuvad soojemini: panevad selga joped, mütsid ja soojad saapad.
- Nii siis,millisest aastaajast tuleb jutt.(Sügisest)
- Tuletame meelde sügise tunnustest:
päev lühem, öö pikem;
puudel ja põõsastel lehed lähevad kollaseks,langevad,algab lehtede langemine;
taevas on hall, sünge;
tihti sajab vihma;
rändlinnud lendavad ära lõunasse;
metsloomad koguvad talveks toitu, koguvad talveks kasukat, mõned unuvad taliuinakuks;
inimesed riietuvad hooaja riietusse;
tehakse saagikoristust, juurviljad, puuviljad ja teravilja.
- Kas te mäletate, kui jalutuskäigul puhkus tugev tuul ja meid kastis kuldne vihm? Me kõik naersime rõõmust, hüppasime, vehkisime kättega. Mis vihm see oli? Mille pärast te rõõmustasite?           
- Nüüd kujutage ette, et te olete sügise lehed, võtke korvist lehekese ja arvake ära millise  puu leht see on.
 
Mäng”Millise puu leht”
 
  • Kes teab, miks sügisel langevad lehed puudelt? (sügisel peatub mahla ringlus).
Puul lehti talvel pole vaja, ta langetab neid sügiseks.
  • Miks siis ikkagi puu ei vaja lehti?
Lehtedes on palju vett aga vesi mida teeb külma käes? (jäätub)
Kui jäätub leht, siis jäätub ka puu.
 
Kujutame veel ette, et lehed jäid puule ja tuli talv, sirutake käelaba, need on lehed, lumi langeb lehtedele, palju lund, raskusel mis juhtub?(lähevad katki).
Vot miks puu ei vaja lehti, puu võib katki minna või jäätub.
  • Kuidas ikkagi puu lehti langetab?
Lehtedes koguneb suve jooksul vesi ja toitaineid (mudel: sinine värv tähendab vett, pruun värv toitaineid). Puuleht oli tugev ja hoidis tugevasti oksast kinni. Saabus sügis ja puul oli vajalik saada lahti lehest, kuna vajas vett ja toitaineid, puu hakkab lehelt ära võtma vett ja toitaineid (mudel). Leht muutub nõrgaks ja vähese tuuleiiliga (mudel) ta langeb.
 
Nüüd küsimus mõtisklemiseks.
  • Sügis võib olla tuuline aga võib olla ka vähe tuuline. Nüüd öelge millisel sügise ilmaga langeb lehti rohkem ja millisel vähem?
 
Näpu harjutus
Tuul jalutas metsas
tuul luges lehti (käe liigutusega ühelt teisele)
männileht,
pärnaleht,
pihlakaleht,
kaseleht (vajutades käel iga näpp)
Viies leht haab
tuul viskas teerajale (raputades käsi).
 
  • Täna tuli meile külaline, arvake ära kes see on?
Istus lillele.
Lill - lont!
Võttis nektari.
Taga nõel.
  • Mis te arvate mis mul käes on? (mesilane Bee-Bot)
  • Mesilane tuli laste juurde üllatusega, korvis on sügise saak ja puulehed. Õpetaja pakub sõbruneda mesilasega ja mängida temaga. Koos õpetajaga vaatavad temaatilist vaipa “Sügis” ja laotatud laiali pildid puudest. Lapsed koos mesilasega lähevad külla puule. Õpetaja pakub valida leht või puu osa ja leida puu mänguvaibal. Mesilasele pannakse peavõru-kaart puu lehega. Lapsed ise planeerivad teekonda, programmeerivad töö ja liiguvad ruuduni kus on õige puu. Õpetaja jälgib tegevust ja vajadusel korrigeerib tööd.
 
Töö järeldus.
Õpetaja kiidab lapsi töö eest, pakub lastel tänada mesilast mängu eest. Lapsed räägivad oma mõtetest, räägivad tänu sõnu.







11 rühm

Eesmärgid:
lapsed kinnistavad teadmisi puuliikide kohta;
lastel on ettekujutus elusa ja elutu looduse (langevate lehtede) suhetest;
lapsed oskavad roboti "BeeBot" abil programmeerimise põhitõed.


5 rühm

Õppetegevuse konspekt      

https://codeweek.eu/view/323388/bee-bot-ja-puud
                           
Laste vanus 5 aastased lapsed
Teema Puud
Lõimitud tegevus Mina ja keskkond, keel ja kõne, matemaatika
Eesmärgid Laps:
  • tunneb pildil kodukoha puid;
  • nimetab puude ja puudevilju nimetusi eesti keeles;
  • tunneb numbrimärke ja nendele vastavalt hulka;
  • loendab 5-ni;
  • iseseisvalt programmeerib Bee-Bot´i;  suudab ühest punktist teise liikumisel näha erinevaid võimalusi.
Eelnev töö Presentatsioon  „Puud“. Õuesõppe mäng „Leia paari: puu- puuvilja nimetus“. Mängud Bee-Boti´ga“.
Õppevahendid Õppematt „Puud“, 2 taldrikut puudeviljadega (kuusekäbid, männikäbid, pihlakamarjad, tammetõrud, kastanimunad, õunad), pildid numbritega 1-5ni, nukud Mikk ja Mari.
Õppedigivarustus Bee-Bot
 
Õppetegevuse käik
Sissejuhatus Tervitus. Õpetaja pöörab laste tähelepanu nukkudele: „Kes tuli külla- nukud Mikk ja Mari“ . Vestlus lastega, mida nukud tõid kaasa. Õpetaja kutsub lapsi mängida nukkudega.
Põhiosa Õpetaja seletab lastega Bee-Boti nuppude tähendust .
Õppemängu osad:
- laps valib puuvili ja nimetab eesti keeles;
- laps loendab, mitu valitud puuvilju on tema käes ning leiab vastavat numbrit;
- seejärel laps leiab matil missugusel puu peal valitud vili kasvab; nimetab puu eesti keeles;
- programmerib Bee-Bot´i liikumist vajaliku puu suunda.
Mängu keskel kavandatakse liikumisminut.
Liikumisminutiks on salm liigutustega „Lehed kukub puult“.
Õppetegevuse käigus lapsed jälgivad üksteist tähelepanelikult,  kontrollivad ülesande täitmise õigust.
Täiendavad võimalused mängu jooksul: arutlus, kas see puu kasvab lasteaia õuealas, kas see puu on lehtpuu või okaspuu?
Lõpposa Laulumäng „Kes metsas?“. Eesmärk- kinnistada õpitud puude nimesid. Õpetaja tänab lapsi mängu eest. Tegevuse tagasiside: mis meeldis? Mis oli keeruline?
 
Rühm 5 „Karikakrad“.
Õpetaja  Dzintra Kutirkina








by