MatataLab

https://www.facebook.com/matatalab

https://matatalab.com/en/case-study

https://matatalab.com/

Meil on uus hämmastav robot Matata Lab, tänu sellele robotile õpivad lapsed programmeerimise põhitõdesid mänguliselt. Lapsed õpivad programmmeerima roboti liikumissuunda, joonistama tuttavaid kujundeid ja tähti ning komponeerima ka muusikalisi kompositsioone robotimängu neid hea meelega.




"Minu lasteaed"

Laps jätkab Matatalabi robotikomplektiga tutvumist.

Esimene tutvus muusikaliste klotsidega.

Tutvumine lasteaiakaardiga.

Robot Matatabot külastab lasteaia muusikasaali, kus kuulab laste loodud мuusikalist kompositsiooni.





Teema: Minu Lasteaed, minu rühm

 

Matatalabi roboti abil proovisid aegunud roboti rada programmmeerida nii, et see jõuaks meie Võilille rühma, spordi- ja muusikasaali. Lastele meeldis kõige rohkem, kui robot tuli muusikasaali, kus nad aitasid tal meloodiat koostada.







"Kingade teine ​​elu". Matatalab.

Eesmärk:

1. Lapsed õpivad uut robotit (Matatalab) programmeerima.

2. Lapsed õpivad orienteeruma tasapinnal.

Lapsed uurivad matti, määravad kingad värvi, paarid, üksikud, asukoht (parem, vasak, ülemine parem nurk, ülemine vasak nurk, parem parempoolne nurk, vasak alumine nurk, maja taga, maja ees ja teised). Lastele antakse ülesanne programmeerida Matatalab nii, et see peatuks õigete vastustega piltide juures. Näiteks, millised kingad asukoha maja vasakul üleval paremas nurgas, leidke sarnane ja aidake robotil selleni jõuda jne.

Matt MatataBotile "Metsas"

 

Lapsed teevad valikuid kuhu metsa vanaisa läheb, Matamatab Lite'i.

Metsa vanaisa robotil Matata Bot.

Lapsed alles õpivad Matatalabi komplekti kasutama, kasutades väikest arvu piltidega mängumatt (8).

Samuti on välja töötatud vanematele lastele mõeldud matt, mis sisaldab 16 erinevat pilti (loomad ja taimed).

Aegunud õpivad MatataBoti programmeerima.

Aegunud õpivad metsataimede ja loomade nimesid.

Mesilane lastel külas.

Eesmärgid.

Lapsed teavad lasteaias käitumisreegleid. Õpivad austavalt suhtuma

teisteisesse, kaasa tundma, hoidma mänguasju lasteaias. Õpivad töötama meeskonnana.

Aegunud õpivad programmeerima Matatabot robotit. Õpivad panema

välja plokkid juhtimispaneelile nii järgides kui ka olulises suuruses

Play ja kuidas kuidas torn loeb plokki, edastab info robotile,

robot teostab saadud käsklusele.

Lapsed õpivad tähelepanelikult sarnaselt kuulama õpetajat ja eakaaslasi, täpselt ja täislausega vastavaid küsimusi.

 

Sisu

Sissejuhatus.

- Täna meile külla lendas Mesilane. Kas te teatsite et mesilane izstrādā tarus koos oma töökate sõpradega, nagu ise.

- Mesilane, kas sa tead et aeg meie rühmas on ka väga töökad,

viisakad, lahked. Lapsed teavad lasteaia käitumisreegleid.

- Lapsed, tutvustame mesilasele oma rühma käitumisreegleid.

 

Robootika osa.

- Nüüd koos Mesilasega ja Robotiga mängime mängu: “Ma tean rühma käitumisreegleid”

 

Lapsed ise valivad teekonna sisu pildini, kirjeldades igat sammu,

kaasa paigutamine plokkid juhtimispaneelile ja käivitavad roboti.

 

 

Tegevuse lõpp.

 

 - Millest te täna juba?

- Mis meeldis kõige rohkem?

 

"Heli ja A-täht".

 

Tegevuse ajal käisid aegunud helide ja tähtede maal, koolis, kus kõik tahavad õppida lugema ja kirjutama. Lapsed mängisid interaktiivset mängu "Neljas on üleliigne", kus tuli mõelda, milline pilt üleliigne.

Lapsed õppisid kirjutama tähte "A". Ka oli ülesanne leida üles ja ringitada kõik tähed "A", mida aegunud paberil erinevaid tähtede põhjal näevad. Ja tunni lõpus kirjutasid nad Matatalabi roboti abil tähe "A".







«Hoidke loodust!»
Mäng «Prügi sorteerimine»
Lapsed valivad prügi sorteerimis kaardi, õpivad programmeerima teekonna Roboti jaoks, stõpivad panema juhtimispaneelil välja plokki olulised järjel, olulised suured nuppu Play, peale selle jälgimise, kuidas kommandotorn loeb nende asukohta, teatab info robotile ja ta töötab tegutsema käsklusele.Lapsed valivad prügi sorteerimis kaardi, õpivad programmmeerima teekonda Roboti jaoks, stõpivad panema välja plokkid juhtimispaneelil, olulise järjel ja olulise suure nuppu Play.









 

Luuletus matatalabiga

Proovisime lastega koos lugeda matatalabiga luuletust.

Matatabot "Loomade jäljed talvises metsas".

Aegunud tutvuvad metsloomade jälgedega kaartidel. Esitatakse küsimust: millisele loomale see jalajälg osa? Laps programmeerib roboti matile.

Pärast seda valib laps soovitud looma, paneb ta raja kõrvale.







Talvised rõõmud

Laste vanus: 3 aastat

Laps paneb laulu meloodia LEGO klotside abil MatataLab Lite roboti jaoks.

Laps loob täiskasanu abiga tantsurobotiidi kostüümid.

Laps oskab juhtida MatataLab Lite robotit, hoiab kaua aega nuppu "turn".

Täiskasvanu abiga määrab laps programmi MatataLabi robotile, leiab plokid "edasi" ja "keera / pööre".

Laps koos robotiga laulab, tantsib, mängib muusikat muusikariistu abil.


 






Joonistamine matatalabiga

Laste vanus: 3 aastat

Eesmärk: Laps saab interaktiivsele tahvlile sirgjooni tõmmata.

Oskab kindlaks teha, milline geomeetriline kuju kuusk välja näeb.

Õpetaja abiga koostab laps robotile programmi, mis põhineb pakutud võimalusel (suurendades külge 2 võrra, et puu oleks suurem).

Laps rõõmustab roboti juures joonistamisprotsessi jälgimise üle.

Laps värvib kolmnurga värvidega, püüdes mitte ületada jooni.


 

"LÕBUSAD VÕISTLUSED".

Väikesed päkapikud nagu kõik lapsed armastavad lõbusalt aega veeta ja jooksu korraldada.

Kes jookseb jõulupuu juurde kiiremini või võib-olla lumememme juurde?

Selleks peate lihtsalt hoidma ühte nuppu (rist) ja lehvitama kontrollerit. Mida kiiremini lehvitad, seda kiiremini su päkapikk jookseb!

 



Jõulumängud Matatabotiga

 


LAPSED JOONISTASID MATATALABI ABIL









MATATALAB LITE "TERVED HAMBAD"

Tegevuse kirjeldus

Oppetegevuse_konspekt_Matatalab_Lite_Terved_hambad.docx





































EMOTSIOONID
 

Lapsed valivad ruudu värvi.

Lapsed kutsuvad ruudu värvi.

Lapsed programmeerivad robot Matatolabi.

Lapsed tunnevad emotsiooni ära.

Kui kõik ruudud on ümber pööratud ja emotsioonid on nimetatud, näitavad lapsed, millised emotsioonid neile kõige rohkem meeldivad.