Teema: "Kõik vajavad vitamiine" Vestlus - esitlus, mäng sellel teemal.
Teadmiste kinnistamine mängus robotiga Ozobot.
Lapsed tutvusid Maa tehissatelliitidega, nende rolliga tänapäeva inimese elus ja lõid Ozoboti robotite abil mudeli satelliitide pöörlemisest ümber Maa. Lapsed oskavad programmeerima robotit Ozobot.
Matemaatika: Geomeetrilised kujundid
Liiklusohutus
Lapsed lahendasid koos robot Ozobotiga järgmised ülesanded.
- Kas jalgratturi või tõukerattaga sõitjale tuleb peatuda enne ülekäigurada, kui ta sõiduteel sõidab?
- Kontrollisid enne ülekäigurada, kuidas Ozobot töötab?
- Millised sildid tuleks paigaldada ülekäiguraja ette?
- Millised kaitsevahendid peaksid jalgratturil olema?
Luuletuse õppimine mälutabeli ja Ozobot roboti abil.
Paljudel lastel on isegi väikest luuletust väga raske meelde jätta.
Ja appi tulevad mälutabelid, need on luuletuse õppimisel väga tõhusad.
Aluseks on see, et iga sõna või väikese fraasi jaoks leiutatakse pilt - sümbol, mis kujutab tegevust või eset; seega on kogu luuletus skemaatiliselt kujundatud ja isegi kui õpid luuletust oma lemmikroboti, näiteks Ozobotiga, siis väheneb õppeaeg oluliselt. Selline õppimine köidab lapsi, muudab kõik mänguks.
Teema: Ohutu liiklus robotiga Ozobot
Eesmärk:
Lapsed õpivad looma roboti liikumisalgoritmi.
Lapsed õpivad orienteerume paberi peal.
Lapsed joonistavad roboti jaoks kindla algoritmi järgi jooni.
Robot sooritab erinevaid siksakilisi ja tagasikäike.
Lapsed jälgivad liiklussituatsioonide õppematil Ozoboti roboti liikumist.
Lapsed õpivad, kuidas maanteel ohutult käituda, ohtlikke olukordi ette näha ja õige otsus teha.
Mina ja keskond.
Teema: Looduse mitmekesisus. Mesilased.
Jätkame mesilaste elu teemat.
Plakat ja pusle "Mesilaste eluring".
Eesmärk:
Lapsed saavad mesilase elutsüklist aru mustris liikuva roboti Ozobot abil,
lapsed näitavad mesilaste elu vastu huvi,
lapsed laiendavad oma teadmisi mesilaste elust,
lapsed laiendavad oma sõnavara,
lapsed õpivad looduse ja mesilaste eest hästi hoolitsema.
Teema: Minu rühm
Ozoboti abil rändasid lapsed läbi rühma, nimetades roboti teele jäänud esemeid.
Robot Ozobot selgitab lastele, kuidas kiirabiteenus meie linnas töötab. Eesmärk: lapsed täiendavad ja kinnistavad teadmisi oma kodulinnast, täiendavad oma sõnavara, arendavad roboti abil kõnet. Lapsed said teada, et paljud inimesed käivad iga päev kiirabis. Millist abi patsiendid saavad. Mis on röntgen, operatsioonisaal ja haigla, jagasid oma lugusid, õppisid ennast väljendama.
Kodeerimine Ozobotiga.
Loogikamäng, kus peate Ozobotile teed algusest lõpuni sillutama.
Lapsed täidavad värviliste käsklustega selliseid kohti, kus on tühikud.
Eesmärk:
lapsed õpivad programmeerima robotit Ozobot, mis "täidab" värvikäske, sunnib teda labürindist läbi minema;
lastel areneb tähelepanu, visadus, loogika ja peenmotoorika.
Õppetegevuse konspekt Rühm „Karikakrad“ Õpetaja Dzintra Kutirkina
Laste vanus: 4-5 aastased lapsed.
Teema: talvelõõbud. Lumememmed ja päkapikud käivad suusatamas.
Valdkonnad: keel ja kõne, matemaatika, robootika, eesti keel kui teine keel.
Eesmärgid:
- laps tunneb talve tunnuseid, oskab nimetada tegevusi õues talvel;
- laps joonistab teekonna õpetaja ette antud juhiste alusel;
- laps nimetab raja värve , mida mööda kulgeb Ozoboti tee; kordab värve (valge, sinine, punane, roheline)
- laps loetleb ja nimetab 1-7ni.
Eelnev töö: piltide vaatlemine „Talv“ teema raames, laulude „Kes elab metsa sees“, „Väike lumememm“ kuulamine.
Õppevahendid: mänguasjad- päkapikk ja lumememm, Ozoboti suusatamise kaart, kaardid numbriga, viltpliiatsid (punane ja sinine), 2 Ozobotit.
Õppetegevuse käik:
lapsed koos õpetajaga vaatlevad pilti „Talve tegevused õues“. Kuulavad talvelaule. Õpetaja jutustab lastele väike juttu, kuidas päkapikud kohtavad metsas lumememmega. Lumememm küsib: „Kuhu te lähete?“. Päkapikud: „Lasteaeda, lapsi külla“. Lumememm: „Lähme koos minuga suusatama!“. Ma suusatan mäest alla sõbraga.
Siis õpetaja pakub lastele aidata päkapikke ning joonistada rada suusatamiseks. Laps joonistab teekonna õpetaja ette antud juhiste alusel. Tegevuse jooksul lapsed kordavad värve.
Liikumispaus. Näpumäng „lumepallilaps“.
Edasi suusatamise kaarti kõrval õpetaja paneb kaarte nimbritega -7ni. Teine tegevuse osa eeldab, kui robot liigub numbri mööda, siis lapsed nimetavad numbrit.
Lapsed mängisid talveteemal robotiga Ozobot.
Lapsed vaatasid, et Ozoboti robot ei eksinud, ja kordasid piltide nimesid eesti keeles.
Õppetegevuse konspekt Rühm „Karikakrad“ Õpetaja Dzintra Kutirkina
Laste vanus: 4-5 aastased aegunud.
Teema: talvelõõbud. Ozobot aitab luuletust teada.
Valdkonnad: keel ja kõne, matemaatika, robootika, eesti keel kui teine keel.
Eesmärgid:
- laps tunneb rõõmu ja huvi õppimiseks robotiga mängudes;
Õppevahendid: robot Ozobot piparkoogi kujuga; matt piltidega; numbrid 1-10ni.
Õppetegevuse käik:
laps koos õpetajaga vaatlevad pilte luuletuse järgi. Nimetavad, mis või kes on pildil. Arutlevad, mis värvi on mati rada robotile. Nimetavad värve. Õpetaja tuletab meelde, et robot vahetab värv liikumises. Sellest ajast nummerdavad pilte luuletuse järgi. Siis suunavad robotit liikuda mööda raja ja kordavad luuletust. Lapsed jälgivad tähelepanelikult, kuidas liikub robotit. Õppimiseks oluline on see, et luuletuse sõnu kordamine toimub hetkel, kui robot asub sobiliku pilti kõrval.
Лабиринт с озоботом
Озобот помог повторить с детьми цифры от 1 до 5, порядковый счет в пределах пяти, правильно расположить цифровой ряд.
Рассмотрели карточки, которые дети брали соответственно полученной от озобота цифре. Описали их, представили "Что если бы мы оказались на их месте", поделились эмоциями, Поиграли в игру "Какая карточка пропала".